بیت الاحزان

وبلاگ شخصی مداح اهل بیت(ع) رسول فاطمی نیا

بیت الاحزان

وبلاگ شخصی مداح اهل بیت(ع) رسول فاطمی نیا

۵ مطلب در آذر ۱۳۹۳ ثبت شده است


فضائل زیارت امام حسین(ع):

 

برای زیارت امام حسین(ع) فضایل بسیاری برشمرده شده است که از زبان مبارک رسول گرامی اسلام(ص) و سایر ائمه نقل گردیده است ، ثوابی معادل 100 حج پیامبر(ص)، پذیرفته شدن دعا زیر قبه، شفا در تربت مبارک، برابری با زیارت خدا و تمام خوانده شدن نماز در حرم حسینی و... که به ذکر چند حدیث اشاره می شود:  حضرت محمد(ص) : دعا زیر گنبد او (حسین) مستجاب است. تربت او عامل شفاست وامامان از صلب او هستند.


امام صادق(ع): هر کسی که امام حسین (ع) را با معرفت حق و مقام او زیارت کند، خداوند ثواب هزار حج و هزار عمره ی پذیرفته شده را برایش بنویسد و گناهان گذشته و آینده ی او را ببخشد.                                                                                       (بحارالانوار،ج 100 ،ص 257)


امام صادق (علیه السلام): هر که تا زنده هست به زیارت قبر امام حسین (علیه السلام) نرود،دین و ایمانش ناقص باشد و اگر به بهشت هم برود مقامش در آنجا از همه ی مؤمنان پایین تر باشد.                                                                                       (بحارالانوار،ج 101 ، ص 4)

امام رضا(ع): در تربت امام حسین (ع) شفای هر دردی است و محافظت از هر ترس ونگرانی.


امام صادق (ع) : در چهار مکان، نماز تمام است: مسجد الحرام؛ مسجد النبى (ص)؛ مسجد کوفه و حرم امام حسین (ع)

در این مسأله دو نکته قابل توجه است:
1- حرم امام حسین (ع) در ردیف حرم خداوند و حرم رسول خدا (ص) قرار گرفته است.


2- سرّ آن که مسافر در این مکان ها مى تواند نماز را تمام بخواند، بدان جهت است که در این جاها نباید احساس غربت کند و مثل آن است که در خانه خود نماز مى خواند.


امام صادق (ع): زائر قبر امام حسین (ع) همانند کسى است که خدا را در عرش دیدار نموده باشد.

امام محمد باقر (ع) : کسی که بخواهد بداند که از بهشتیان هست، پس محبت ما را بر دلش ارائه کند، اگر قبول کرد، او مؤمن است. و هرکه دوستدار ما باشد، باید به زیارت قبر امام حسین (ع) رغبت و میل داشته باشد، که ما زائران امام حسین(ع) را به "محبت داشتن به ما اهلبیت" می شناسیم، و چنین کسی، از بهشتیان است! و هرکه زیارت کننده امام حسین (ع) نباشد، کم ایمان است.

     « کامل الزیارات »                                           

مکتب الحسین(ع).....

 

حسینی بمان و حیسنی بمیر

امیری حسین و نعم الامیر


زیارت اربعین

 زیارت اربعین  یعنى بیستم صفر شیخ درتهذیب و مصباح روایت کرده از حضرت امام حسن عسکرى علیه السلام که فرموده علامات مؤ من پنج چیز است پنجاه و یک رکعت نماز گذاشتن که مراد هفده رکعت فریضه و سى و چهار رکعت نافله است در هر شب و روز و زیارت اربعین کردن و انگشتر در دست راست کردن و جبین را در سجده بر خاک گذاشتن و بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمن الرَّحیمِ را بلند گفتن و کیفیّت زیارت حضرت امام حسین علیه السلام در این روز به دو نحو رسیده یکى زیارتیست که شیخ در تهذیب و مصباح روایت کرده از صفوان جمّال که گفت فرمود به من مولایم حضرت صادق علیه السلام در زیارت اربعین که زیارت مى کنى در هنگامى که روز بلند شده

باشد و مى گوئى :

 

سلام علی قلب زینب الصبور..........