بیت الاحزان

وبلاگ شخصی مداح اهل بیت(ع) رسول فاطمی نیا

بیت الاحزان

وبلاگ شخصی مداح اهل بیت(ع) رسول فاطمی نیا


فضائل زیارت امام حسین(ع):

 

برای زیارت امام حسین(ع) فضایل بسیاری برشمرده شده است که از زبان مبارک رسول گرامی اسلام(ص) و سایر ائمه نقل گردیده است ، ثوابی معادل 100 حج پیامبر(ص)، پذیرفته شدن دعا زیر قبه، شفا در تربت مبارک، برابری با زیارت خدا و تمام خوانده شدن نماز در حرم حسینی و... که به ذکر چند حدیث اشاره می شود:  حضرت محمد(ص) : دعا زیر گنبد او (حسین) مستجاب است. تربت او عامل شفاست وامامان از صلب او هستند.


امام صادق(ع): هر کسی که امام حسین (ع) را با معرفت حق و مقام او زیارت کند، خداوند ثواب هزار حج و هزار عمره ی پذیرفته شده را برایش بنویسد و گناهان گذشته و آینده ی او را ببخشد.                                                                                       (بحارالانوار،ج 100 ،ص 257)


امام صادق (علیه السلام): هر که تا زنده هست به زیارت قبر امام حسین (علیه السلام) نرود،دین و ایمانش ناقص باشد و اگر به بهشت هم برود مقامش در آنجا از همه ی مؤمنان پایین تر باشد.                                                                                       (بحارالانوار،ج 101 ، ص 4)

امام رضا(ع): در تربت امام حسین (ع) شفای هر دردی است و محافظت از هر ترس ونگرانی.


امام صادق (ع) : در چهار مکان، نماز تمام است: مسجد الحرام؛ مسجد النبى (ص)؛ مسجد کوفه و حرم امام حسین (ع)

در این مسأله دو نکته قابل توجه است:
1- حرم امام حسین (ع) در ردیف حرم خداوند و حرم رسول خدا (ص) قرار گرفته است.


2- سرّ آن که مسافر در این مکان ها مى تواند نماز را تمام بخواند، بدان جهت است که در این جاها نباید احساس غربت کند و مثل آن است که در خانه خود نماز مى خواند.


امام صادق (ع): زائر قبر امام حسین (ع) همانند کسى است که خدا را در عرش دیدار نموده باشد.

امام محمد باقر (ع) : کسی که بخواهد بداند که از بهشتیان هست، پس محبت ما را بر دلش ارائه کند، اگر قبول کرد، او مؤمن است. و هرکه دوستدار ما باشد، باید به زیارت قبر امام حسین (ع) رغبت و میل داشته باشد، که ما زائران امام حسین(ع) را به "محبت داشتن به ما اهلبیت" می شناسیم، و چنین کسی، از بهشتیان است! و هرکه زیارت کننده امام حسین (ع) نباشد، کم ایمان است.

     « کامل الزیارات »                                           

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی